8 Haziran 2008 Pazar

Lüksün sonu yok

Gelir dağılımındaki kutuplaşma gittikçe artıyor. Pareto ilkesi, sadece şirketler için değil sosyal sınıflar için de geçerli olmaya başlıyor. Zengin sınıfın bu şekilde güçlenmesiyle birlikte de her gün yeni bir hizmet, überlüks markaların doğuşuna şahit oluyoruz. Amosu, bunlardan sadece biri. Bilinen cep telefonu markalarıyla ortak çalışarak kişiye özel cep telefonu üretiyor. Peki Vertu'dan ne farkı var derseniz, kaplanan pırlantalar sertifikalı olduğundan cep telefonunuzun modelini değiştirmek istediğinizde ya da farklı bir uygulama için kullanmak istediğinizde size geri sunulması.



Ayak basılmamış cennet vari adalara gitmenize gerek yok, ada sizin ayağınıza gelsin. 1993 yılında kurulmuş olan Wally, süper lüks yatlar ve kayak takımları üretiyor. Son bombaları ise 99 metre boyunda yüzen ada: Wallyisland. Dünyanın en büyük yatı kesinlikle değil ama tasarım ve içinde barındırdığı unsurlar dev adanın kendini rakiplerinden ayrışmasını sağlıyor. 1000 m2’lik güverte alanında yüzme havuzu, bahçeler, mini tenis ve futbol sahası bulunuyor.



Marka bağımlısı yüksek gelir grubu için Versace örneği incelenebilir: Lamborghini Murcielago ile iş ortaklığı, Agusta Westland helikopterlerinin iç tasarımı ve otel...

Tesadüf ya, bu yazıyı hazırlarken televizyonda Radiohead’in “All I Need” klibi oynuyordu.

Hiç yorum yok: