5 Haziran 2008 Perşembe

Geleceğin süt şişesinden çıkan mesaj...

İnovasyon, tasarım ve pazarlamayı birleştiren Cravendale, İngiltere’nin 2007 yılında en hızlı büyüyen ikinci markası. Peki ne yapar: Süt. En temel ayrıştığı nokta ise sütü sadece pastörize etmemesi aynı zamanda bakterileri sütten ayırarak daha taze ve saf bir tad elde etmesi.



Sütle kahvaltı alternatifleri, civardaki süpermarkete gelen Cravendale kahramanlarıyla fotoğraf çektirenlere bedava süt kazanma fırsatı, kendi reklamını kendin çek bölümü, cep telefonu melodilerinin hepsi klasikleşmiş ve kitabına uygun hareketler olabilir.

Ancak, bunların içinde ayrışan bir iki unsur çok önemli. Sitenin adresinin marka ismi değil, “milk matters”, yani, süt önemlidir mesajını vermesi. Site tasarımının (New Media Age Magazine tarafından) haftanın sitesi seçilmesi, ingilizlerin ofis içinde birbirinin üstüne yıktıkları çay yapma angaryasına yönelik ayrı bir websitesi kurgulaması ve geleceğin süt şişesine yönelik tasarım yarışması düzenlemesi. İki şişe tasarım sitede yer almış bile.



Millward Brown'ın belirttiği gibi ister Baby boomer ister Gen-Y’e hizmet veren bir marka olun, tüketiciler “fikir”lerle ilgileniyor. Bu yüzden önemli olan sunulan içeriğin kalitesi ve mesaj. Aklımızda olsun.

Hiç yorum yok: