“Müşteri velinimetimizdir” lafı klişe olabilir ama Amazon’da “customer” kelimesi yazıp arama yaptığınızda 285.906 sorgu ile karşılaşıyorsunuz. Kitapların sadece başlıkları bile çok şey anlatıyor: tüketicileri markaların elçileri haline getirebilmek, akıllarından geçenleri ya da ne istediklerini daha iyi anlayabilmek.
Teknolojinin bize sağladığı ve her geçen gün daha da geliş(tiril)en nimetler, 2.0 olgusu derken bilinçli, talep eden ve hatta üretici konuma geçen tüketicilerin artması ve bu şekilde büyük markalar üzerinde de etki sahibi olmalarına şahit oluyoruz. Ve bu yüzden, şirketlerin “ben”den çok “biz”e yönelmesi gerektiği ve şirket odaklı yaklaşım yerine karar alma mekanizmalarında tüketicilere daha fazla kulak vermeleri gerekeceği üzerine açıklamalarla karşılaşıyoruz.
İşte “We are smarter than me” de bu olguyu göstermek üzere gerçekleştirilmiş bir proje. WE, Amerika’nın önde gelen işletme okulları Wharton ve MIT’den öğrenci ve profesörlerin yanı sıra 4.000 katılımcıdan oluşuyor. En iyi iş deneyimlerini biraraya toparlamak üzerine kurgulanan bu projenin ilk meyvesi 2007’de yayınlanmış. İkincisi de yolda, üstelik herkesin yorum ve görüşüne de açık.
Yani, net üzerinden de sosyal ağları iyi yönetenler, dinlemeyi bilenler, görüş ve yorumlara kulak vererek kendini geliştirenler var olmaya devam edecek.
1 yorum:
Sayın Aslı Ayşen Aydın,
Yayımlamak üzere olduğumuz kitaplarımız için (We are smarter than Me) ne zaman bir araştırma yapsak, sizin blogunuzda İngilizce’lerine rastlıyoruz. (Daha önce de Buy-ology için araştırma yaparken, sizi bulmuştuk.) Yeni çıkan iyi kitapları izleme ve tanıtmada öncülük yaptığınız için sizi kutlarız. BİZ DAHA AKILLIYIZ (Türkçe’si) yeni çıktı. Dilerseniz, hem bu kitabı, hem de Nisan’da yayımlanacak Buy-ology’nin Türkçe’sini size armağan etmek isteriz. Bu durumda bir adres ve telefon rica ediyoruz (kargo için gerekli).
İyi yeni kitaplar için sizi izlemeye devam edeceğiz.
Saygılarımızla,
Sayın Aslı Ayşen Aydın,
Yayımlamak üzere olduğumuz kitaplarımız için (We are smarter than Me) ne zaman bir araştırma yapsak, sizin blogunuzda İngilizce’lerine rastlıyoruz. (Daha önce de Buy-ology için araştırma yaparken, sizi bulmuştuk.) Yeni çıkan iyi kitapları izleme ve tanıtmada öncülük yaptığınız için sizi kutlarız. BİZ DAHA AKILLIYIZ (Türkçe’si) yeni çıktı. Dilerseniz, hem bu kitabı, hem de Nisan’da yayımlanacak Buy-ology’nin Türkçe’sini size armağan etmek isteriz. Bu durumda bir adres ve telefon rica ediyoruz (kargo için gerekli).
İyi yeni kitaplar için sizi izlemeye devam edeceğiz.
Saygılarımızla,
Deniz Bektaş
OPTİMİST İletişim Yöneticisi
Alemdağ Cad. Yanyol Sok. No 5
SBK İş Merkezi B Blok Kat 3
34692 Kısıklı-Üsküdar/İSTANBUL
Tel : 0216 412 72 13
Faks: 0216 521 10 64
www.optimistkitap.com
Yorum Gönder