27 Mayıs 2008 Salı

Yaşam kaynağı: Su – 1. Bölüm

Vücudumuzun %60'ının sudan oluştuğunu hepimiz biliyoruz. Dünyamızın %96'sı ise tuzlu suyla kaplı. Geriye kalan %4'ün %70'i yakını ise buz ve buzulların içinde kalmış durumda. Tatlı suyun diğer %30'u ise yer altında. Nehirler, göller gibi yüzeysel tatlı su kaynakları, dünyadaki toplam suyun yaklaşık %1'inden daha azını oluşturduğundan dünyadaki tatlı su miktarı çok kısıtlı. Dünyada kişi başına su tüketimi yılda ortalama 800 m3 civarındadır. Dünya nüfusunun yaklaşık % 20'sine karşılık gelen 1,4 milyar insan yeterli içme suyundan yoksun olup, 2,3 milyar kişi sağlıklı suya hasret. Bazı tahminler, 2025 yılından itibaren 3 milyardan fazla insanın su kıtlığı ile yüz yüze geleceğini gösteriyor. (Kaynak: WWF)

Suyla ilgili son durum öyleyken 1990'lı yılların ikinci yarısında su pazarı hareketlenmeye başladı. Stres, yorgunluk vb. sebeplerle halsizleşen vücudumuz ve aynı yıllarda yavaş yavaş yükselmeye başlayan sağlıklı yaşam olgusuna (kalorili olmalarından dolayı bu suların durumu hala sorgulanabiliyor) yönelik vitaminle zenginleştirilmiş su markaları birbiri ardına doğmaya başladı.



Glaceau (geçen yıl Coca Cola tarafından 4.1 milyar dolara satın alındı) Vitamin Water, Pepsi'nin SoBe Life Water, V Water (bu nisanda Pepsi tarafından satın alındı) Function Drinks, Target'ın jenerik markası Market Pantry. Bu rekabetin içinde yeni bir bakış açısı getiren ise şimdilik Activate.

Activate'i diğer markalardan ayıran en temel özelliği, vitaminleri kapağın içinde "taze" olarak saklaması ve içmeye karar verildiği anda "çevir-aç" mantığında vitamin ve suyun o anda karışması. Şimdilik sadece Los Angeles'ta.

Kıyamet alametçisi gibi olmayayım ama WWF'in su ile ilgili açıkladığı rakamlara bakarsak, Negroponte'nin her çocuğa 1 bilgisayar projesi gibi bir şeyler geliştirmek zorunda kalınır mı?

Hiç yorum yok: