Trendlerin uzun dönemli kurum stratejilerine olan etkisi üzerine danışmanlık veren Richard Watson, 2009 için öne çıkan başlıkları bloğunda açıklamış. Visualcomplexity kadar karmaşık ve ileri olmasa da haritalama metodunu iyi kullandığını düşünüyorum. Aslında 10 başlık var ama ben içlerinden seçim yaparak sizlerle paylaşıyorum.
1. Endişe: Hepimiz ileriyi görememekten, krizden, dünyanın geleceğinden dolayı büyük kaygı duyuyoruz. O yüzden önümüzdeki dönemde birey ya da kurum bize en fazla güveni kim hissetiriyorsa, kazançlı çıkacak. Yatırım olarak en az riskli, en güvenli araçlar tercih edilecek. İşten çıkarılan vasıflı elemanların, kamu görevlerine başvurularında artış olmuş mudur? Peki ya ufukta nostalji patlaması mı görünüyor?
2. Back to basics: Kendin pişir kendin ye, sinema değil evde TV/DVD keyfi (bknz: D&R’ın genel müdürünün Hürriyet’teki röportajı), aileyle daha çok vakit geçir, dikiş öğren, elindekileri değerlendirerek hediye ver. Ama elbet sıkılacaksınız, o zamana kadar idare ediverin işte.
3. Dijital diet/unplugged: Kaç arkadaşınızın cep telefonunu ezbere biliyorsunuz? Kaçının doğumgünü, cep telefonu ya da bilgisayarda değil de (varsa) not defterinizde kayıtlı? Facebook’tan gönderilen uygulama tekliflerinin ne kadarını kabul ediyorsunuz? Nostalji burda da devreye giriyor. Boston Globe’da yayınlanan bir makale, Amerika’da el yazısını okuyamayan bir jenerasyon yetiştiğine gönderme yaparak, el yazısının geleceğine odaklanıyor. El yazısı okuyabilenlerin değeri ileride artabilir.
4. Yeter: Bu konuda, Tom Hodgkinson’ın “How to be Free” kitabı tavsiye ediliyor. E zaten “slow ....” akımı da bunu yeterince desteklemiyor mu?
5. Arka bahçem: Küresel ısınma sebebiyle ortaya çıkan “yerel olanı tüketme” kavramı, politikadan ekonomiye kadar daha da genişleyecek. Düşünsenize, kaçımız işimize yakın oturuyoruz? Kaçımız çocuğumuzu, civardaki bir okula gönderiyoruz? Kaçımız, Japonların bile gördüğü ama daha önce gitmediğiniz yerleri bu yılki seyahat planına dahil etmeyi hedefliyor?
6. Beyin: Bizce MR olarak nitelendirilen MRI artık fMRI’a terfi ediyor. Teknolojinin ilerlemesiyle nörobilim de yükselişte. Geçen yılın son çeyreğinde yayınlanan Buyology ile başlayan rüzgar daha da hızlı esebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder