Pazarlama ve tasarım üstüne yazılan yabancı makalelere göz attığınızda bir sıfatın çok tekrarlandığını fark edeceksiniz: Çevik (Agile). Yani büyük balık küçük balığı değil, hızlı balık yavaşı yiyor. Bu nedenle, piyasada nelerin olduğunu takip etmek kadar anında harekete geçebilmek de önem kazanıyor.
İşte, Amerika’nın en inovatif kozmetik markası olarak kendini konumlandırmaya çalışan Cargo, HD teknolojisini kullanarak yeni serisi Blu-Ray’i piyasaya sürdü. Hedef kitle, sadece film endüstrisi (yıldızlar ya da makyözler) değil, düğün ya da mezuniyet gibi özel günler ya da fotoğraf çekimlerinde mükemmel ve doğal görünmek isteyen kadınlar.
Cargo’nun kurucusu Hana Zalzal, yoğun ve ağır makyajın HD teknolojisinde sırıtmasına karşı makyözlerin taleplerine kulak vermiş. Kanada’da mimari ile başlayan eğitimini inşaat mühendisi olarak tamamlayan ve üstüne de MBA yapan Zalzal, ödüllü ambalaj tasarımları ve pratik ürün tasarımıyla yaratıcılığın hakkını veriyor. Mesela, Foundation Pouch, 2007 Red Dot Ürün Tasarımı Ödülü’ne layık görülmüş.
Yavaş kalan ya da doğru konumlanamayan markaların/kurumların düştüğü en büyük yanlış da burda yatıyor. Dert, moda manyağı gibi kendine yakışıp yakışmayanı üretmek değil, gerçekten ihtiyaç duyulanı karşılayabilmek olmalı. Üstelik, arada farklı bir şeyler deneyecekse de rüküş değil "ne kadar güzel olmuş" dedirtebilmeli.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder