6 Nisan 2009 Pazartesi

Etonomi

Kriz ile birlikte klasik iş yapış şeklinin değişeceğinden bahsedip duruyoruz. Fast Company de literatüre etik ve ekonomi kelimelerinin birleşiminden oluşan yeni bir terim ekliyor: Etonomi. Teknoloji, tasarım ve sosyal sorumluluğu içinde barındıran etonominin, geleceğin iş yapış şekli olacağı savunuluyor.



Peki işin şekli değişirken yönetici profili aynı mı kalacak? Sosyal girişimcilik, bu değişimin başladığının sinyallerini bir süredir veriyordu. Geçmişi sadece 5 yıl öncesine dayanan bu olgunun beraberinde getirdikleri ise sıralamakla bitmiyor. Finansal yapıların haricinde mikro-kredi veren özel oluşumların doğuşu, sosyal girişimciler için liderlik okullarının kurulması, üniversitelerin MBA’in ötesinde sürdürülebilirlik programları başlatması ve sosyal girişimcilerin iletişim ağını güçlendirmek adına Davos gibi küresel bir forumun organize edilmesi... Ağaç yaşken eğilir misali, üniversite öğrencileri “etik iş” başlığı üstüne kendileri konferanslar düzenlemeye başladılar bile.



Türkiye’de de nispeten hızlı adımlar atılmaya başladı. Ama hala etik iş anlayışıyla iş yapıyor muyuz, gerçekten iyi sorgulamak gerekiyor. Mesela, ÖTV indirimi için ayrılan süre dolmadan stoklarını erittiğini iddia eden otomotiv firmalarının araba fiyatlarına zam yapması, daha gidecek çok yolumuz varmış hissi doğuruyor.

Hiç yorum yok: