5 duyumuza hitap eden marka hikayelerinin incelendiği “Brandsense” kitabının da yazarı Martin Lindstorm'un yeni çalışması çok yakında piyasada. 2005 yılından beri yürüttüğü 2000 denekli ve 7 milyon dolar değerindeki nöropazarlama araştırmasının sonuçlarını içeren “Buyology” kitabı 20 Ekim'de yayınlanmış olacak, dileyenler Amazon’dan ön sipariş verebilirler.
Hem internet dünyasını hem pazarlamanın inceliklerini iyi bilen Lindstorm, kitabının bölümlerini kısa videolarla tanıtıyor. Böylece, satışa çıkmadan önce kitabının gizemini de ciddi şekilde artırmış oluyor. Lindstorm, din ve çeşitli ritüellerin başarılı markalarla ortak noktasının, TV programlarındaki ürün yerleştirmelerinin gücünün (bu iş için sadece 2006 yılında TV programları, filmler ya da kliplere 3,36 milyar dolar gömülmüş), bilinçaltına yönelik yapılan reklamların etkisinin bu kitapla yanıt bulacağını belirtiyor. Bölüm özetlerinde vurguladığı birkaç özellik aslında bazı hareketlerimizi ne kadar içselleştirdiğimizi hatırlatıyor. Örnek: Corona’yı limonlu içmek, meyveli sakızların içindeki sıvıyı hüpletmek ya da iPod’un yeni açılan mega/ultra/amiral satış mağazalarını mutlaka ziyaret etmek.
Yakın tarihte blogundan pazarlamayla ilgili tecrübesini paylaşmaya başlayan Synovate Türkiye Ülke Yöneticisi Temel Aksoy’da 6 Ekim’deki yazısında beynimizin anlam yaratmaya programlandığından bahsederek detaylı örneklere yer vermişti.
Her geçen gün yeni yöntemlerle tanışırken belli ki bundan böyle nöropazarlama da yakınen takip edeceğimiz önemli bir başlık olacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder