Suyla ilgili son durum öyleyken 1990'lı yılların ikinci yarısında su pazarı hareketlenmeye başladı. Stres, yorgunluk vb. sebeplerle halsizleşen vücudumuz ve aynı yıllarda yavaş yavaş yükselmeye başlayan sağlıklı yaşam olgusuna (kalorili olmalarından dolayı bu suların durumu hala sorgulanabiliyor) yönelik vitaminle zenginleştirilmiş su markaları birbiri ardına doğmaya başladı.

Glaceau (geçen yıl Coca Cola tarafından 4.1 milyar dolara satın alındı) Vitamin Water, Pepsi'nin SoBe Life Water, V Water (bu nisanda Pepsi tarafından satın alındı) Function Drinks, Target'ın jenerik markası Market Pantry. Bu rekabetin içinde yeni bir bakış açısı getiren ise şimdilik Activate.
Activate'i diğer markalardan ayıran en temel özelliği, vitaminleri kapağın içinde "taze" olarak saklaması ve içmeye karar verildiği anda "çevir-aç" mantığında vitamin ve suyun o anda karışması. Şimdilik sadece Los Angeles'ta.
Kıyamet alametçisi gibi olmayayım ama WWF'in su ile ilgili açıkladığı rakamlara bakarsak, Negroponte'nin her çocuğa 1 bilgisayar projesi gibi bir şeyler geliştirmek zorunda kalınır mı?

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder